کاش مثل قبل دوباره می تونستم زیاد بنویسم....

چند وقت پیش یه برنامه دوچرخه سواری از" آزادبر به طالقان" رفتم که به قدری مسیر زیبا بود حیفم اومد گزارش و عکسها رو روی وبلاگ نزارم.

روز 6 تیر ساعت 5 صبح به سمت روستای آزادبر حرکت کردیم.من و بیژن حیدرزاده به همرا بقیه بچه ها که میخواستن قله هفت خوان رو صعود کنند توسط یک مینی بوس به سمت منطقه حرکت کردیم.نرسیده به روستای آزادبر همگی از مینی بوس پیاده شدیم و حرکت خودمونو آغاز کردیم.1 ساعت اول با بچه ها بودیم و بعد از صرف صبحانه ساعت 9 از آنها خداحافظی کردیم و سوار بر دوچرخه مسیر رو طی کردیم.

آزادبر روستایی است که در شمال غرب گچسر قرار گرفته است.جاده ای به سمت غرب، خاکی ولی خوب مارا پس از روستای کهنه ده به آزادبر میرساند و اگر این جاده را ادامه دهیم پس گردنه عسلک به ارتفاع 3100 متر به روستای گراب طالقان خواهیم رسید.

ساعت 9 شروع به حرکت کردیم.جاده به سمت غرب کنار روخانه ای زیبا و مسیری سبز ادامه دارد.سمت چپ قله هفتخوان و برفچال هایش زیبایی بی نظیری دارد.بوی طراوت و شادابی برای من که مدتی از کوه دور بودم فضایی دلنشین ساخته بود که این رو به یکی از خاطره انگیزترین برنامه هام تبدیل کرد.

بعد از یک ساعت سیب مسیر به تدریج زیاد می شود ،تا جایی که مجبور می شویم از دوچرخه پیاده شویم و آن را هول بدهیم.هر از چندگاهی یک ماشین از کنارمان رد می شود .ساعت 12 به گردنه عسلک رسیدیم که روی آن یک اتاقک کوچک وجود دارد.یک اشتباه ما در این برنامه این بود که روی گردنه عسلک یک گردنه دیگر را روبرویمان دیدیم و فکر کردیم که گردنه اصلی آن است ،در صورتی که راهی که از آن گردنه عبور می کند در انتها به یک گوسفندسرا میرسد و در حقیقت بن بست است و باید وقتی از گردنه اول سرازیر می شویم مسیر را به سمت چپ ادامه دهیم که ما به اشتبا مسیر سمت راست را ادامه دادیم و از گردنه دوم به اشتباه بالا رفتیم.

سرازیری های مسیر خیلی جذاب بود.با سرعتی که توی سرازیری ها داشتیم کلی از هیجان ناشی از آن لذت بردیم.وقتی روی گردنه دوم رسیدیم قلل خرسان و منطقه کهار و ناز خودنمایی می کردند.قسمتی از مسیر کاملا زیر بهمن بود و ما مجبور شدیم دوچرخه ها رو سُر بدیم.

روستای گراب رو در فاصله ای نه چندان دور می دیدیم.در ادامه به یک گوسفندسرا رسیدیم و هرچه گشتیم اثری از ادامه راه پیدا نکردیم.

اصلا فکر نمیکردیم که اشتبا اومده باشیم.از چوپانی که اونجا بود سوال کردیم گفت که از همون گردنه اول باید به سمت چپ می رفتید!!فکر باگشت را از سرمون بیرون کردیم.در عوض چند متری از گوسفندسرا به عقب برگشتیم و به کنار رودخانه رسیدیم.اینجا یه پاکوب کمرنگ قدیمی خودنمایی میکرد.دوچرخه ها رو دست گرفتیم و مسیر رو ادامه دادیم.راه به قدری زیبا بود که دیگر فکر اشتباهی که کرده بودیم رو نمی کردیم.

ساعت 2:30 به روستای زیبای گراب رسیدیم.فوق العاده زیبا بود.پس از آن روستاهای گته ده،لمبران،و به جوستان رسیدیم.

هوا خیلی گرم شده بود.از جوستان تا شهرک طول مسیر کم است و جادهآسفالت است.به سمت شهرک حرت کردیم و ساعت 5:30 به روستای شهرک طالقان رسیدیم و با کرایه یک ماشین به کرج برگشتیم .

طول مسیر 65 کیلومتر. زمان صرف شده با احتساب مسیر اشتباه و استراحت ها 8/5 ساعت.